2 Mayıs 2012 Çarşamba

Windows 8 Masaüstündeki Yaziyi Silmek

Windows 8 işletim sistemi kararlı sürümü henüz çıkmadığı için, piyasada bulunan Developer Preview ve Consumer Preview sürümleri yani test sürümlerini bilgisayarınıza kurduğunuzda masaüstünün sağ alt köşesinde aşağıdaki resimde gösterdiğimiz gibi bir yazı bulunduğunu görürsünüz.
Bilgisayarınızın arka planını değiştirseniz bile bu yazının orada kaldığını fark edeceksinizdir. Belli bir süre sonra bu yazı sizi rahatsız etmeye başlamış olabilir. Bunun için bu yazımızda bu yazıyı kaldırmak için gerekli olan küçük bir program vereceğiz ve bu programı nasıl kullanacağınızı resimli anlatımlar ile açıklamaya çalışacağız.

Aslında daha öncelerde Windows 8 Masaüstündeki Yazıyı Kaldırmak başlıklı yazımızda bu yazıyı nasıl kaldırabileceğinizi anlatmıştık. Fakat o yöntem biraz eskilerde kalınca ve yeni yazılımların çıkması ile daha kolay bir şekilde bu yazıyı kaldırabileceğinizi gördük. 

Windows 8 işletim sisteminde sağ alt köşede bulunan "Windows 8 Consumer Preview. Evaluation copy. Build 8250" yazısını kaldırmak için aşağıdaki linkten verdiğimiz ücretsiz programı indirin ve resimlerdeki adımları takip etmeye başlayın.

Adım 1 : Yukarıdaki linkten ücretsiz programımızı indirdikten sonra sıkıştırılmış klasörden çıkartın ve programı çalıştırın. Programı çalıştırınca ekrana aşağıdaki resimdeki gibi bir pencere gelecektir. 

Eğer "Windows 8 Consumer Preview. Evaluation copy. Build 8250" yazısını komple kaldırıp tertemiz bir masaüstüne sahip olmak istiyorsanız, karşınıza gelen penceredeki "Remove all watermark" seçeneğini işaretleyip ardından "Apply new settings" seçeneğine tıklayın. Yok ben yazıları değiştirip oraya kendi adımı yazmak istiyorum diyorsanız yazımızın sonunu bekleyin. Bilgisayarınızda bir süre işlem yapıldıktan sonra sizden yeniden başlatmanız istenecek. Bu aşamada bilgisayarınızı yeniden başlatıyorsunuz.

Adım 2 : Bilgisayarımız tekrar açıldğından masaüstündeki yazı silinmemişse, masaüstüne sağ tıklıyoruz, açılan sağ tık menüsünden "Personalize" seçeneğine tıklıyoruz. Açılan pencereden aşağıdaki resimde işaretlediğimiz noktadaki "Desktop Backgraund" seçeneğine tıklıyoruz.
Adım 3 : Karşımıza gelen yeni pencerede aşağıdaki resimde de gördüğünüz gibi sadece "save changes" butonuna tıklıyoruz ve bütün pencereleri kapatıyoruz. 
Tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra göreceksiniz ki masaüstündeki "Windows 8 Consumer Preview. Evaluation copy. Build 8250" yazısı aşağıdaki resimdeki gibi kaybolmuş olacak.

Not: Eğer "Windows 8 Consumer Preview. Evaluation copy. Build 8250" yazısını masaüstünden kaldırmayıp kendinize göre düzenlemek istiyorsanız, programı çalıştırınca karşınıza gelen pencereden "Remove all watermark" seçeneğini işaretlemeden ilgili alanları kendinize göre düzenliyebilirsiniz. Ardından "Apply new settings" seçeneğine tıklayıp hemen sonra bilgisayarınızı yeniden başlatmak gerekecektir.

6 yorum:

  1. Tekrar merhaba. Ben bu dosyayı indirdim. Ancak açmak istediğimde bana "Are you sure you are on Windows 8 Beta ?" diyor. Ve hiçbirşey yapmıyor.
    Resim : http://i49.tinypic.com/ir0viw.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dosyayı çalıştırırken sağ tıklayın ve "yönetici olarak çalıştır" seçeneğini kullanarak çalıştırın.

      Sil
  2. aynısını yazıyor. çalışmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz 32 bit işletim sisteminde deneyip bu yazıyı hazırladık. siz 64 bit windows 8 mi kullanıyorsunuz? eğer yine işe yaramaz ise

      http://www.windows8tr.org/2012/03/windows-masaustundeki-yazy-kaldrmak.html

      buradaki anlatımı uygulamaya çalışın lütfen.

      Sil
  3. Teşekkürler, ben de bunu arıyordum.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Çalıştı Win8Pro 64bit

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...