28 Mart 2012 Çarşamba

Windows 8'de Minecraft Oynamak

Zaman zaman blogumuzda bazı oyunların windows 8 işletim sisteminde çalışmadığını söyleyerek sizlere şözüm önerileri getirmeye çalışıyoruz. Geçenlerde, dünya çapında milyonlarca kişi tarafından oynanan Angry Birds Space  oyununun kurulum hatasını gidermeyi anlatmıştık. Bu yazımızda ise yine milyonlarca kişi tarafından oynanan Minecraft online oyununun kurulumunda windows 8 işletim sisteminde karşılaşılan kurulum hatasını gidermeyi anlatıyoruz.

Eğer sizde bir Minecraft hayranıysanız ve windows 8 işletim sisteminizde bu oyunu oynamak istiyorsanız veya oynarken herhangi bir sorun yaşıyorsanız aşağıdaki adımları takip ederek Minecraft oyununu windows 8 işletim sisteminizde rahatlıkla çalıştırabilirsiniz.

Windows 8 İşletim Sisteminde Java Oyunlarını Nasıl Çalıştırırız?
Aşağıda anlatacağımız adımlarda sadece Minecraft değil windows 8 işletim sisteminde çalıştırmak istediğiniz bütün Java oyunlarını bilgisayarınızda çalıştırabilirsiniz.
Minecraft, hayal ettiğiniz şeyleri herhangi bir şeyi  bloklar yardımı ile oluşturabileceğiniz online bir oyundur. Bu oyun windows 7 işletim sisteminde herhangi bir sorun olmadan çalışmasına rağmen windows 8 işletim sisteminde sorunlu olduğu anlaşılmıştır. Aşağıdaki adımları izleyerek Minecraft oyununu windows 8 işletim sisteminde nasıl oynayabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Aşama 1: Öncelikle Minecraft oyununu bedava oynamak için buradaki  (link yenilendi) dosyayı bilgisayarınıza indirin.

Aşama 2: Ardından "Bilgisayarım" (computer) a sağ tıklayarak "Özellikler" (properties) seçeneğine tıklayın.
Aşama 3: Daha sonra açılan pencerenin sol tarafında bulunan "Gelişmiş Sistem Ayarları" (advanced system settings) seçeneğine tıklayın.
Aşama 4: Bu aşamada açılan pencerenin "Gelişmiş" (advanced) sekmesinden "Ortam Değişkenleri" (environment variables) butonuna tıklayın.
Aşama 5: Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi açılan pencereden kullanıcı değişkenleri başlığı altındaki "Yeni" (new) butonuna tıklayın.

Aşama 6: Karşınıza gelen küçük pencerede yer alan "Değişken Adı" (variable name) kısmına aşağıda gördüğünüz gibi "path", "Değişken Değeri" (variable value) kısmına ise JDK'nın yüklü olduğu yolu yazınız.

Burada dikkat etmeniz gereken şey, aşağıda olduğu gibi JDK yolunu yazmanız gerekiyor. Eğer bilgisayarınızda JDK yüklü değilse buradan indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz.
Tüm söylediklerimizi aşağıdaki resimde olduğu gibi yazdıktan sonra "OK" butonuna tıklayın.

Aşama 7: Şimdi ise yukarıda size verdiğimiz linkten indirdiğiniz Minecraft uygulamasının üzerine sağ tıklayarak "Yönetici olarak çalıştır" (run as administrator) seçeneğine tıklayın.
Aşama 8: Daha sonra karşınıza gelen giriş ekranından aşağıda gördüğünüz gibi "user name" (kullanıcı adı) kısmına rumuz yazıp "Enter Game" butonuna basıyoruz.
Aşama 9: Daha sonra gerekli dosyalar bilgisayarınıza indikten sonra Minecraft oyunu çalışır duruma gelmiş olacaktır.
Not: Eğer herhangi bir sorun yaşamaya devam ediyorsanız, 7. ve 8. aşamaları tekrarlayınız. Aşamaları gerçekleştirdikten sonra yorum yaparak tecrübelerinizi bizimle baylaşırsanız mutlu oluruz.

4 yorum:

  1. Yardım Edin Dediklerinizi Yaptım Olmadı.

    YanıtlaSil
  2. java programını indirmen gerek

    YanıtlaSil
  3. bendede olmadı

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar çalışması için Java yüklü olması gerekiyor. Ölü link yenilenmiştir.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...