16 Nisan 2012 Pazartesi

Windows 8'de CD / DVD Sürücü Gözükmüyorsa Ne Yapmalıyız?

Windows 8'in geçtiğimiz aylarda yayınlanan Developer Preview ve Consumer Preview ne kadar çok kişinin ilgisini çekse de, henüz beta aşamasında olduğu için bazı bilgisayarlarda çeşitli sorunlar çıkarmaktadır. Bu tür soruların Ekim 2012'de çıkacak olan kararlı sürümde kesinlikle giderileceğine eminiz. Fakat bu tarihe kadar windows 8 beta yani Consumer Preview ve Developer Preview kullanan kullanıcıların sorunlarını gidermeye çalışıyoruz.
Bu yazımızda ise bazı kullanıcıların karşılaştığı CD / DVD aygıtının tanınmaması sorununu gidermeyi anlatıyoruz. Eğer windows 8 işletim sistemini bilgisayarınıza kurduktan sonra sizinde CD / DVD sürücünüze ulaşılamıyor ise aşağıdaki adımları uygulayarak bu sorunu halledebilirsiniz.

Windows 8'de CD / DVD Sürücü Tanıtımı Nasıl Yapılır?
Adım 1 : Öncelikle windows'un "Komut İstemi" 'ni Yönetici olarak çalıştırıyoruz. Bunu yapmak için "Search" kısmından "cmd" diye aratıyoruz. Karşımıza çıkan simgeye sağ tıklayarak "Yönetici olarak Çalıştır" diyoruz. Daha sonra karşımıza gelen "Çalıştır" penceresine aşağıdaki gibi "cmd" yazıp Enter tuşuna basmanız yeterli olacaktır.
Adım 2 : Hemen ardından karşımıza siyah bir ekran gelecek. Bu ekrana aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi;
reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Cont roller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001
Not: Yukarıdaki kodda Cont'dan sonra boşluk olduğuna dikkat!!....\Cont roller0".... şeklinde devam ediyor.

kodunu yazıp "Enter" tuşuna basıyoruz. Eğer karşımıza aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi "The operation completed succesfully" yazısı geldiyse, işleminiz başarılı olmuş demektir. Artık bilgisayarınızın CD / DVD sürücüsü çalışır vaziyete gelecektir. Bu işlemleri uyguladıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatmanızı tavsiye ederiz.
Not: Eğer 2 tane CD / DVD sürücünüz var ise ve ikisini de çalıştırmak istiyorsanız. Yukarıda verdiğimiz kodu uyguladıktan sonra kodun sonunda bulunan "1" rakamını "2" olarak değiştirip tekrar uygulayınız. 

24 yorum:

  1. harfiyen yaptım, sorun çıkmadı, ama hala yok, :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. windows 8 oturumunuzu yönetici olarak çalıştırdığınızdan emin olun. Ardından yukarıdaki aşamaları uyguladıktan sonra "The operation completed succesfully" mesajını aldıysanız ve hala sürücünüz gözükmüyorsa, donanımsal problemler olabilir.

      Sil
    2. Yönetici olarak nası calıstırcaz peki ?

      Sil
  2. 3-4 kez yeniden başlatınca oldu,
    şimdi Türkçe yamayı deniyorum,
    galibe onun içinde birçok kez yeniden başlatıcaz,
    burası iyi bir site, başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günlerde kullanın. Teşekkürler...

      Sil
  3. reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0×00000001

    bu doğrusu,
    diğerinde " hatası var,
    saygılar...

    YanıtlaSil
  4. merhaba bende engelliyor izin vermiyor ne yapabilirm?
    teş.ler.

    Microsoft Windows [Version 6.2.8400]
    (c) 2012 Microsoft Corporation. Tüm hakları saklıdır.

    C:\Users\TOSHİBA>reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Service
    roller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001
    ERROR: Erişim engellendi.

    C:\Users\TOSHİBA>

    YanıtlaSil
  5. bende de aynı hata verdi ERROR:erişim engellendi. yardım edin lütfen

    YanıtlaSil
  6. hata alan arkadaşlar ara kısmına cmd yazın Yönetici olarak Çalıştır diyin bunu yapmazsanız eğer hata alırsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle cmd-komut istemini sağ tuşa basarak yönetici olarak çalıştırcan pencere de evet diyecen

      Sil
  7. Hepsini denedim The operation completed succesfully mesajınıda aldım yeniden başlattım 4 defa kabloları kontrol ettim yok olmuyor donanımsal değil sorun başka bi çözüm yok mu ?

    YanıtlaSil
  8. olmadı herşeyi yaptım hatada vermedi ama gene olmuyor

    YanıtlaSil
  9. cd-rom u görünmeyen arkadaşlar ana kart üzerinde kaç sata girişini kullanıyorsunuz. Çift hard disk mi takılı pc de? cevaplarsanız yardımcı olalım...

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar cevabınız gelmeden ben yardımcı olayım. Birden fazla harddisk takılıdır. Birini sökün. Sadece formatlayacağınız hard disk takılı olsun. Format atın daha sonra ana kartınızın tüm sürücülerini (raid, chipset vs.) eksiksiz kurun. Sonra tüm windows güncellemeleri yapın. İkinci harddisi takın. Zaten tek harddisk ile format attığınızda cd-rom görünecektir. Ben aynı sorunu çözmek için epey uğraşmıştım.Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  11. yönetici olarak nasıl başlatılıyo kardeşim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cmd diye aratınca karşınıza çıkıyor. Sağ tıklayın ve "yönetici olarak çalıştır" seçeneğini kullanın.

      Sil
  12. çok çok çok çok teşekkürler cd yi okumayınca win 8 pro yu da yükleyememiştim şimdi okudu süper bir sitesiniz.
    error alan arkadaşlar yönetici olarak çalıştırın. :)

    YanıtlaSil
  13. kardeşim ben hepsini denedim yeni güncel sürümünü bile yükledim aynı şey.

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar kodda çok küçük bir hata var.
    reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0×00000001

    olmayacak. Bakın Cont'tan sonra boşluk var ona dikkat edin.

    reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Cont roller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0×00000001

    YanıtlaSil
  15. ne yaaptıysam olmuyo lütfen yardımcı olun error hatası veriyor sistem belirtilen yolu bulamıyor diyor çagresiz kaldım ALLAH RIZASI İÇİN BİRİ YARDIM ETSİN ...!

    YanıtlaSil
  16. bende yaptım ama erişim engellendi diyor ...

    YanıtlaSil
  17. arkadaşlar bende pro ... ama olmuyo yönetici olarak çalıştırdım yazdım işlem oldu felan filan diyo yeniden başlattım yok :(

    YanıtlaSil
  18. Ben denedim sorun kalmadı
    http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems

    Tamir ettiği şey

    CD veya DVD sürücünüz okuma veya yazma yapmıyor ve devre dışı olarak gösteriliyor
    CD veya DVD sürücünüzdeki medya okunamıyor
    CD veya DVD sürücünüz medyayı yazamıyor
    Aşağıdaki hatalardan birini alıyorsunuz:
    Sınıfa özel veya aygıta özel bir sürücü eksik veya bozuk
    Bir CD veya DVD sürücüsü bulunamıyor veya bağlı değil
    CD veya DVD sürücüsü düzgün çalışmasını engelleyen bir sorun yaşıyor
    CD veya DVD sürücüsüne atanmış bir sürücü harfi ile erişilemiyor

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...