3 Mayıs 2012 Perşembe

Windows 8'de Bilgisayari Kapatmak

Windows 8 işletim sistemi ile birlikte gelen Metro Arayüzü yabancı olduğumuz bir sistemdir. Bunun için bazı kullanıcılar Metro Arayüzündeyken bilgisayarı kapatmak için hazırlanmış kısımı bulmakta zorluk çekebilirler. Bundan dolayı bu yazıyı yazarak, windows 8 işletim sistemi metro arayüzünden bilgisayarın nasıl kapatılacağını anlatıyoruz.

Windows 8 işletim sisteminde bilgisayarı kapatmak için öncelikle diğer işletim sistemlerinde olduğu gibi bütün açık uygulamaları kapatmanızı öneriyoruz. Bütün açık olan uygulamaları kapattıktan sonra 3 aşamada bilgisayarınızı kapatabileceksiniz.

Windows 8 İşletim Sisteminde Bilgisayarı Nasıl Kapatırız?
Aşama 1 : Öncelikle fare imlecinizi masaüstünün sağ alt köşesine doğru hareket ettirin.

Aşama 2 : Fare imlecini sağ alt köşeye doğru hareket ettirince aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi bir dinamik menü açılacak. Bu dinamik menünün windows 8'deki adı Charm Bar.

Aşama 3 : Charm Bar'da bulunan "Settings" yani ayarlar simgesine tıklıyoruz. "Settings" e tıkladıktan sonra aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi bir menü açılacak ve orada bulunan "Power" butonunu göreceksiniz. "Power" butonuna tıklıyoruz ve karşımıza "Shut Down" ve "Restart" yazılı iki seçenek çıkıyor. Bilgisayarımızı kapatmak için "Shut Down", yeniden başlatmak için ise "Restart" seçeneğini kullanıyoruz.

4 yorum:

  1. Türkçe dil paketini yükledikten sonra ben bilgisayarı kapatamıyordum. Çünki Power tuşu etkisiz hale gelmişti. Basıyorum ama birşey olmuyordu. Bende ctrl+alt+del tuşuna basıyorum ve oturumu kapat diyerek bilgisayarı kapatıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitemizde yayınladığımız windows 8 de başlat menüsü oluşturma yöntemlerini kullanarak, sisteminize başlat menüsü oluşturun. başlat menüsü aracılığı ile bilgisayarınızı rahatlıkla kapatabilirsiniz.

      Sil
  2. Arkadaşım sana bir sorum olacak. Windows 8 kurdum türkçe yaptım ancak del tuşuna basında hç uyarı vermeden siliyor. bunu nasıl düzeltebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri dönüşüm kutusuna sağ tıklayın. "Özellikler" (properties) dedikten sonra karşınıza gelen pencereden, "silme onay iletişim kutusunu göster" (display delete confirmation dialog) seçeneğini işaretleyin. "OK" diyerek çıkış yapın.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...