10 Nisan 2012 Salı

Eski Bir Bilgisayara Windows 8 Kurulur mu?

Bugünlerde teknoloji forumlarında ve çeşitli bloglarda  eski bir bilgisayara windows 8 işletim sisteminin yüklenip yüklenemeyeceği tartışılan önemli bir konular arasında geliyor. Bizde bilgilendirme amaçlı bu konu üzerinde durmakta fayda olduğunu düşünerek bu yazıyı hazırladık. Bu makalenin bilgisayarınızın windows 8 işletim sistemini çalışıp çalıştırmayacağı hakkındaki bütün şüphelerinize son vereceğinden emin olabilirsiniz.

Aslında daha önceden Windows 8 Sistem Gereksinimleri ve Windows 7 Karşılaştırması konumuzda windows 8 işletim sistemini çalıştırması için bilgisayarınızda bulunması gereken sistem gereksinimlerini vermiştik. Eğer o konuyu inceledikten sonra mevcut sistem gereksinimlerinizin windows 8 işletim sistemini karşılayabileceğini düşünüyorsanız, bilgisayarınıza windows 8 kurabilirsiniz. Fakat bilgisayar terimleri ile aranız pek iyi değilse bu konu altındaki linkte verdiğimiz program aracılığı ile sistem gereksinimlerinizin windows 8 işletim sistemini kaldırıp kaldıramayacağını öğrenebilirsiniz.

Bu konu altında size yardımcı olması için vereceğimiz aracın adı "Windows 8 setup assistant tool" konunun altında verdiğimiz linkten indirebilirsiniz. Bu araç sayesinde bilgisayarınız bir testten geçirilip size windows 8 işletim sistemini kaldırıp kaldıramayacağı hakkında bilgi verilir. Aracın kullanımında hiç bir zorluk bulunmamaktadır.

Yazının altındaki linki açınca, açılan pencereden "Download Windows 8 Consumer Preview" yazan yazının üzerine tıklayınca bilgisayarınıza indirdiğiniz programı çalıştırdıktan sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir pencere gelecek ve bilgisayarınızın özellikleri test edilecektir.
Bir süre bekledikten sonra karşınıza sisteminizin windows 8 işletim sistemi için uygun olup olmadığı hakkında bilgi veren pencere gelecektir. Bu pencerede aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi hiç bir hata yazısı ile karşılaşmıyorsanız, demek ki bilgisayarınıza windows 8 işletim sistemini rahatlıkla kurabilirsiniz.

5 yorum:

  1. afedersin bende 2 tane öğe buldu 1. öğeyi anladım ama güvenli önyükleme ne anlayamadım yardımcı olabilirmisin?

    DVD oynatmak için uygulama yükleme
    Windows 8'de DVD oynatmak için bir uygulama yüklemeniz gerekebilir.

    Güvenli Önyükleme bilgisayarınızla uyumlu değil
    Bilgisayarınızın bellenimi Güvenli Önyükleme'yi desteklemediğinden, bunu Windows 8'de kullanamayacaksınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sisteminizin özelliklerini yazar mısınız?

      Sil
  2. amd athlon xp2500+ 1,5gb ram 128mb fx5200 gpu
    ilk kurulumda fasttrak 376/378 sürücü isteyen eski tip uydurma sata(ilk çıkan sata anakartlardan-msi k7n2 delta-ILSR)

    win7 kuruluyor fakat kurulumda hdd yi görmek için fasttrak 378 driver istiyor.
    win8 kurulur mu acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstenilen özellikler var aslında. İsterseniz yedek alıp kurmayı deneyin. Denemeden bir şey söyleyemiyorum.

      Sil
    2. teşekkürler.

      kotalı internetle zor.elime cd geçerse denerim.
      hdd tanınmadığı için linux bile kuramıyorum.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...