26 Nisan 2012 Perşembe

Windows 8 ve 7'de Disk Bicimlendirme

Zaman zaman Windows 8 icin Klasik Baslat Menusu Yapimi konusunda olduğu gibi sizler için önem arzeden yazılar yazmaya devam ediyoruz.

Bu yazımızda da windows 8 işletim sistemi kullanırken hard diskinizin diğer bölümlerini kısa yoldan biçimlendirmeyi yani format atmayı anlatıyoruz.

Eğer bilgisayarınızın bir bölümündeki verileri toptan silmek istiyorsanız veya bu kısımda virüs olduğunu düşünüyorsanız bu dökümanda anlattığımız yöntemi uygulayabilirsiniz. Format atmadan önce diskinizin bu bölümündeki önemli verilerinizi yedeklemeyi unutmayınız.

Aşama 1 : Format atmak istediğiniz hard disk bölümünün üzerine sağ tıklayın ve "Format..." (Biçimlendir...) yazısına tıklayın.

Aşama 2 : Bu bölümde karşınıza biçimlendirme ayarlarını yapacağınız pencere geliyor. Burada size önerimiz "Quick Format" yani "Hızlı Format" seçeneğini işaretleyip "Start" butonuna tıklamanızı öneriyoruz. Bu işlemleri yaptıktan sonra bilgisayarınız 5-10 dakika arasında format işlemini bitirecektir. Bilgisayarınızın donanımsal özellikleri ve disk bölümünün boyutuna göre bu süre değişmektedir.

Sonuç olarak format işleminden sonra bilgisayarınızın hard disk bölümünde donanımsal bir arıza yoksa, hard diskin format attığınız kısımı sorunsuz olarak ve tüm hatalardan arındırılmış şekilde çalışacaktır.

1 yorum:

  1. Bulamadım bir türlü. Merhabalar: Ben windows 8 ingilizce dil paketi arıyorum. Benim sistem türkçe fakat ingilizce olarak kullanmak istiyorum. Evde internet yok o yüzden update ile yükleyemiyorum. exe olarak bulabilir miyiz acaba?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...