5 Nisan 2012 Perşembe

Windows 8 Eski Boot Menusu Aktif Etmek

Daha önceki konularımızdan, Windows 8 Consumer Preview Kurulumu (Resimli Anlatım) konumuzda windows 8 işletim sisteminin kurulumunu anlatmıştık. Bazılarımız windows 8 işletim sistemini windows 7 ile beraber kullanmaya başlamıştı.

Eğer sizde benim gibi windows 8'in yanında windows 7 kullanmaya devam ediyorsanız. bildiğiniz gibi windows 8 ile birlikte gelen yeni bir boot ekranına sahipsinizdir. Bu ekran aşağıda da gördüğünüz gibi dokunmatik ekranlar için yapılmış ve normal kullanıcılar tarafından tercih edilmemektedir.

Eğer windows 8 ile gelen bu yeni boot ekranını sevmediyseniz veya yavaş bulduysanız eski boot ekranını kullanabilirsiniz. Bunun için aşağıdaki adımları izleyip uygulamanız yeterli olacaktır.

Öncelikle bilgisayarınız başlarken size hangi işletim sistemini seçtiğinizi sormaktadır. Biz bu ekranda yazan ve boot ekranını değiştirmemize yardımcı olacak "Change Defaults or Choose Other Options" yazısının üzerine tıklıyoruz.
Hemen ardından karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran geliyor. Burada "Chose Default Operating System" seçeneğinin üzerine tıklıyoruz.
Karşınıza gelen ekrandan Windows 7, Vista veya XP işletim sistemlerinden hangisini birincil yapmak istiyorsanız  onu seçiyoruz. Tüm bunları yaptıktan sonra "Geri" (back) butonuna tıklayarak aşağıda gördüğünüz gibi (ben windows 7 seçtim) "Continue" veya "Turn Off Your PC" seçeneğine tıklayarak devam ediyoruz.
Daha sonradan bilgisayarımızı tekrar açtığımızda eski ve daha hızlı olan boot menüsünü aşağıdaki gibi görüyoruz.
Not: Herhangi bir sorun ile karşılaşırsanız yorum yapmaktan çekinmeyiniz. Bu sayede problemlerimizi hep birlikte çözmüş oluruz.

2 yorum:

  1. Windows 8 kurulu bilgisayarıma II. sistem olarak Windows Xp kurduğumda işletim sistemleri ekranı gelmedi ve direk Xp açıldı. Epey bir araştırma ve uğraşıdan sonra (8'in onarma yönergeleri ile ...) Windows 8 'i getirmeyi başardım ancak bu seferde xp kayboldu.(xp dosyaları D sürücüsünde durmasına rağmen).
    Sorunumun çözümü konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Teşekkürler....

    YanıtlaSil
  2. Önce Windows Xp kurulumu yapın, daha sonra windows 8 işletim sistemini yükleyin.

    2 tane windows işletim sistemini kurmak istediğinizden önce eski olanı kurup daha sonra yeni olanı kurmanız gerekiyor. Bu bütün windows işletim sistemleri için geçerli olan bir kuraldır.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...