14 Nisan 2012 Cumartesi

Windows 7 Oyunlarini Windows 8'e Uyarlamak

Daha önceki yazılarımızdan Windows 8 Consumer Preview indir yazısında duyurduğumuz gibi Windows 8 Consumer Preview geçtiğimiz ay içerisinde Microsoft tarafından yayınlanmıştı. Windows 8'in bu yeni versiyonu önceki Developer Preview'a nazaran birçok değişiklik, iyileştirme ve yeni özellik içeriyor. Fakat bu iyi özelliklerin yanında bazı kötü yanlarının olduğunu fark ettik. Mesela windows'un eski versiyonlarında (Windows XPWindows Vista, Windows 7 vb.) olan ücretsiz oyunların Windows 8 Consumer Preview'da olmadığını gördük.
Microsoft, Ekim 2012'de çıkacak olan Windows 8 kararlı sürümüne kesinlikle ücretsiz oyunları koyacaktır. Fakat o zamana kadar Windows 8 Consumer Preview kullanan insanlar bilgisayarlarında windows'un popüler oyunlarını (Satranç, FreeCell, Hearts, Solitaire, Spider Solitaire, Minesweeper, Mahjong Titans, Purble Place vb.) oynamak isteyebilirler. Peki bu saydığımız oyunları windows 8 işletim sisteminde nasıl oynarız?

Bu oyunları windows 7 işletim sisteminden direkt olarak windows 8 işletim sistemine kopyalayarak oynayamazsınız. Bunun için sistem dosyalarını düzenlemeniz gerekmektedir. Bu düzenlemeleri manuel olarak gerçekleştirmeniz her zaman mümkün olmayabilir. Bu yüzden bu yazımızda sizler için hazırlanan küçük ve ücretsiz bir program vereceğiz. Bu program sayesinde windows 7 işletim sisteminde oynadığınız bedava oyunları windows 8 işletim sisteminde de rahatlıkla çalıştırabileceksiniz.

Windows 7 Oyunlarını Windows 8'de Nasıl Oynarız?
Aşama 1: İlk olarak sorunsuz bir şekilde çalışan bir windows 7 işletim sisteminin "Program Files" klasörüne girip, buradaki "Microsoft Games" klasörünü Windows 8 işletim sistemimizin " Program Files" klasörüne kopyalıyoruz. Unutmayın ki sadece çalışabilir bir 32 Bit Windows 7 işletim sisteminden kopya almalısınız.
(64 Bit Windows 7 kullanıcıları ise "Program Files (x86)" klasöründeki "Microsoft Games" klasörünü alabilirler.)
Aşama 2: Yukarıdaki işlemi tamamladıktan sonra Windows 7 işletim sisteminizde bulunan "Windows\System32" klasörüne gidin. Oradaki dosyalar arasından bulunan "cardgames.dll" dosyasını kopyalayarak, windows 8 işletim sistemine kopyaladığımız "Microsoft Games" klasörünün içerisindeki bütün oyun klasörlerinin içerisine tek tek yapıştırın.

Sadece Hearts oynamak istiyorsanız, o zaman windows 7'den  kopyaladığınız "cardgames.dll" dosyasını windows 8 "Program Files" klasörünün içerisindeki "Microsoft Games" klasöründe bulunan "Hearts" klasörünün içerisine yapıştırın.
Aşama 3: Şimdi ihtiyacımız olan tek şey windows 7 den aldığımız oyun dosyalarını windows 8 işletim sisteminde kullanmak için düzenleyecek ufak bir program. Aşağıdaki linklerden bu aracımızı indirebilirsiniz.


Aşama 4: Yukarıdaki linkten indiridiğiniz programı çalıştırın. Karşınıza gelen pencereden "Patch" butonuna tıklayın. Açılan pencereden Pack yapmak istediğiniz oyunun uzantısına girin. (Program Files/Microsoft Games/Hearts) Daha sonra oyununu çalıştırma simgesini seçerek "" (open) butonuna tıklayın. (Tüm bunları windows 8 işletim sistemimizde uyguluyoruz.)
Tüm yapmanız gerekenler bu kadardı. Oynamak istediğiniz bütün oyunlar için bu işlemi bir kez yapmalısınız. Artık Windows 8 işletim sisteminde windows'un ücretsiz oyunlarını rahatlıkla oynayabilirsiniz.

6 yorum:

  1. Windows 8'de yeni çıkan veya çıkacak oyunlar çalışırmı? mesela örnek : Medal of honor warfighter,Most wanted 2,assassin creed 3 gibi?

    YanıtlaSil
  2. nba 2k13 çalışmıyor maalesef

    YanıtlaSil
  3. windows7 de yer alan microsoft games klasörünü burada paylaşabilir misin?

    YanıtlaSil
  4. evet keşke oyunların dosyalarınıda paylaşsaydınız :(

    YanıtlaSil
  5. dediğin şekilde yaptım ama olmadı

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...